Ken Stringfellow
Tav Falco and Panther Burns
Letnja scena na Kalemegdanu
06. avgust 2011.

08. avgust 2011.

Pretposlednje večeri ovogodišnjeg BELEF-a na kalemegdanskoj Letnjoj sceni nastupio je Tav Falco and Panthers Burns i Ken Stringfellow kao specijani gost.

Sve je počelo solo uvodom Kena Stringfellow-a, rok lutalice koji se nekim čudom, na nekom raskršću, sreo sa bizarnim Rockabilly kicošem Gustavom Antoniom Falkom, poznatijim kao Tav Falco. Sofisticiran autor koji je sarađivao sa REM, ali i našim Velikim prezirom, nešto poznatiji kao učesnik u projektu Posies, nije ostavio naročit utisak na publiku pretposlednjeg dana Belefa.

Pola sata uz gitaru i vokal  je brzo prošlo da bi se na sceni pojavila atraktivna Giovanna Pizzorno, koja u Falkovom bendu svira bubnjeve, uvod u koncert bio je njen kratki belly dance, da bi na scenu stupili i ostali iz evropske postave njegovih muzičara među kojima je najjači adut gitarista Gregoire Cat, koji je svirao sa čuvenim Vince Taylor-om, Ken je na basu i deluje pomalo komično sa svojom visinom, pored znatno nižeg Falca.

Tav, koji je još pre nekoliko godina bio u prilici da nastupi kod nas, opet zahvaljujući našem najžilavijem promoteru „Bad Music“ Delibašiću, posebna je figura. Rođen u Arkanzasu, značajan deo života proveo je u Memphisu ostajući večiti promoter i hroničar južnjačke gotike, bizarnog i kreativnog duha ovog čudesnog grada u kojem je nastao Rock`N Roll.

U životu se oprobao kao pevač, gitarista, glumac, fotograf, tango igrač i da ne nabrajamo…ali ostao je veran muzičkim koordinatama američkog juga i svom evropskom genetskom kodu, a od devedsetih godina posvećen je promociji  ovog personalnog  mikrokosmosa na turnejama po Evropi. Saradnik Alexa Chilton-a, promoter Charlie Feathers-a i ostalih pomalo zaboravljenih heroja, kolaborater sa ženskim bendom the Hellcats od kojih je preuzeo Giovannu prošao je mnogo toga i u mnogim pričama ostavio trag.

Saradnja Bad Music for Bad People lejbla i Belefa omogućila je ovaj bizarni nastup sa cirkuzantskim elementima. Falco je sa svojim muzičarima pokazao da veliko sviračko umeće nije neophodno da bi se napravila dobra zabava. Uspeo je, uz veliku pomoć benda, da izvede najgoru moguću verziju čuvene Rockabilly numere “Tobaco Road”, John D. Loudermilk-a, koju neki zlonamerni kritičari tretiraju kao Blues pesmu, sa malicioznim ciljem da dokažu da je Rock muzika nastala iz Blues korena, iako je jasno da je prelaz od Country do Hillbilly zvuka doveo do onoga što se danas podrazumeva pod tim terminom, uz sve značajne doprinose pobočnih uticaja i konglomerata raznolikih pravaca među kojima je i Blues, ali  to je već istorija…

Ništa bolja nije bila ni “Pretend”, Falco i bend se ne predaju, nastavljaju sa posvećenim skrnavljenjem muzičke baštine koju promovišu. Ponešto su i uspeli da odsviraju korektno, bend je izveo a Falco otplesao i jedan tango, kao što se i očekivalo, a nije zaboravio ni polu-zemljaka Fred Buscaglione-a, sa obradom kancone „Guarda la Luna“. Takođe, sasvim dobra bila je još očekivanija obrada "Dateless Night" Cordell Jackson, prve žene koja je samostalno objavila i producirala svoju muziku.

Iako je nastup gubio na tempu, a svirački bio na granici amaterizma, Falco zaslužuje priznanje i zbog toga što je ignorisao zatev organizatora da svira sat vremena, produžio je na dva sata, uz pola sata Kenovog uvoda, da ne komentarišemo potpuno drugačiji nastavak za koji su bili zaduženi Block Out. Poslednji je stupio na scenu i prvi otišao, mangupski potvrđujući kredo da je stil ipak važniji od muzičkog i ostalih talenata.

Treba reći još ponešto o Falcu, koji je kao svestrani, nepokolebljivi  promoter mistike američkog juga sa piscem Erik-om Morse-om upravo objavio knigu "MONDO MEMPHIS", izdanje u ograničenom tiražu čiji prvi deo je njegov  istorijat Memphis-a, ilustrovan neobjavljenim fotografijama, a drugi deo je Noir roman „BLUFF CITY UNDERGROUND“ koji je napisao Morse čiji zaplet se vrti u okultnom podzemlju ovog fascinantnog grada.

Knjige će kasnije nastaviti samostalni život, a Falca ćemo, pre ili kasnije, sresti na nekom od Rock`N Roll drumova, onde gde se sreću duhovi prošlih vremena, koji čekaju da ih neko, makar poput njega oživi, barem na tren.

tekst - zlatan begović
foto & Video - nebojša mićković

Carlos Santana/Jimmy Cliff